donderdag 17 december 2015

De SOS bloggers tag

Heei! Ik ben getagt door Kato van tienergirl.blogspot.be en deze tag houd in dat ik vijf tips geef voor een beginnende blogger, ik heb meer tips, maar ik denk niet dat dat veel uitmaakt. Ik hoop dat jullie hier iets uithalen.

1. Aap niemand na, behalve als je getagt bent natuurlijk, want dan is het de bedoeling dat je het ook doet, maar ga niet als Masha bijvoorbeeld een tips om te sparen artikel plaatst precies hetzelfde doen, want dat is heel vervelend en zo gaan ook minder mensen je blog leuk vinden.

2. Maak duidelijk waarom mensen net naar JOUW blog moeten kijken, tegenwoordig zijn er inmens veel blogs, maar je wilt natuurlijk dat iedereen naar jouw blog kijkt, maak jouw blog dus uniek!

3. Vergelijk je niet met andere, dat vind ik zelf ook nog steeds heel moeilijk, want soms dan denk ik zo van: Niemand kijkt naar mijn blog, ik heb bijna geen vieuws, waarom stop ik niet gewoon? Als je dit denkt ga dan gewoon verder, want je doet het omdat jij het leuk vindt en niet per se voor iemand anders.

4. Maak zelf je foto's, want dat is gewoon leuker, cooler, origineler...

5. Als een artikel schrijven voelt als huiswerk maken, moet je even geen artikels plaatsen, want het is een hobby en een hobby hoort leuk en ontspannend te zijn en je gaat al genoeg naar school, dus je hobby moet niet als school voelen.

6. De meeste blogs hebben wel één of twee vaste bezoekers, dit zijn bezoekers die op alles reageren en elke dag je blog bekijken. Dit is natuurlijk geweldig! Verwen hun dus extra goed en reageer zeker altijd op alle reacties zo kom je ook actiever over.

Dit waren mijn tips ik tag :
Pistache van my-life-2-you.blogspot.be
En Roos van soitsrose.wordpress.com
Jullie moeten ook weer twee mensen taggen!
Laat zeker in de reacties jullie tip achter! x

Geen opmerkingen: