vrijdag 9 oktober 2015

Mijn Beugelverhaal 1 + update

Update:

Vanaf nu komen er niet meer elke woensdag en zondag een artikel, maar gewoon zeker elke week, ik ga het zo doen omdat ik het dit jaar echt veel drukker heb met school en ik wil het op deze manier graag eens proberen, als ik het niet fijn vind dan ga ik weer overstappen op mijn oude manier, maar dan weten jullie het.


Hooi!
Vandaag heb ik een extra artikel! Ik heb niet alle foto's zelf gemaakt, ik zal het bij elke foto erbij zeggen of ik hem zelf heb getrokken of niet.

Ok, ik ga al ongeveer een half jaartje naar de orthodont. Ik ben twee jaar geleden al eens gegaan, maar toen zeiden ze dat eerst al mijn tanden moesten zijn gewisseld. Op de eerste afspraak keken ze gewoon even naar mijn tanden. Op de tweede afspraak hebben ze gegevens verzameld, dat wilt zeggen dat ze mijn gegevens hebben gevraagd en foto's en afdrukken hebben gemaakt van mijn tanden. Dan op de derde afspraak (tussen elke afspraak zaten wel enkele weken) vertelden ze welke beugels ik moest dragen, eerst moest ik de beugel die jullie hieronder zien dragen en daar zal ik zo meteen meer over vertellen. Dan moest ik 10 dagen later terugkomen en toen hadden ze die beugel gemaakt, want die moet natuurlijk voor iedereen op maat zijn. Nu zal ik wat meer vertellen deze beugel.                                                                                                                                                    


Deze beugel had ik dus als eerste, die van mij ziet er wel anders uit, het geel is blauw bij mij en bij het gehemelte zitten bij mijn twee ijzertjes in plaats van de kunststof op de foto. Ik heb deze foto niet zelf getrokken, omdat die van mij een beetje vuil is en omdat er een stukje af is. Deze beugel heet de activator en bij iedereen ziet die er een beetje anders uit, je moet deze beugel 14 uur per dag dragen, maar gelukkig niet op school, want je kunt er niet goed mee praten. Eerlijk gezegd haat ik deze beugel wel heel hard, maar goed. Je moet hem poetsen met handzeep, omdat tandpasta de kunststof laat afslijten. ok dit was eigenlijk alles wat ik over deze beugel kon vertellen.

Deze beugel had ik 4 maanden en toen zei mijn orthodont dat het tijd was voor blokjes. Dan moest ik een afspraak maken voor het plaatsen, dat was vorige vrijdag. Ik heb nu alleen blokjes aan de onderkant en op 13 november krijg ik ook bovenblokjes. Ik zal jullie nu wat meer vertellen over het plaatsen en mijn eerste indruk. Ik moet de beugel van hierboven ook nog steeds dragen maar ze hebben de voorkant van de onderkant eraf gedaan, omdat mijn tanden er anders niet meer inpassen.


Ok, voordat ik begin: dit zijn niet mijn tanden en blokjes, want bij mij zie je het niet duidelijk en ik vond deze combi ook heel leuk. Ik vond het plaatsen niet zo leuk, maar ik  ben blij dat ze het in 2 keer doen. Eerst deden ze 2 watjes in mijn mond en een buisje dat mijn speeksel opzoog, want dat zat in de weg. Toen plaatsten ze de twee achterste blokjes. Daarna deden ze iets in mijn mond dat mijn mond heel ver uitrekte. Dat vond ik eigenlijk het vervelends, want het duurde meer als een uur en ik had veel spierpijn in mijn mond. Ok, dus alle blokjes zaten erop en ze haaldehet uitrekding, de speekselzuiger en alle andere dingen die in mijn mond gepropt waren eruit. Dan deden ze de draad erin, ondertussen mocht ik een kleur kiezen en ik koos voor blauw, het is een beetje donkerder als het blauw op de foto. Toen gaf ze me allemaal spulletjes en legde uit hoe ik ze moest gebruiken, daar ga ik nu niet over vertellen, anders wordt dit artikel echt veel te lang. En toen was het klaar.

Ik ging dus naar huis en de volgende dag merkte ik dat er een blokje los was, zo tiepis dat dat bij mij gebeurd. We belden dus naar de orthodont en ik moest dinsdag terug en toen zette ze het er weer op. Toen mocht ik een nieuwe kleur kiezen en ik koos deze keer voor twee verschillende kleuren blauw, maar helaas zie je bijna geen verschil.

En toen waren we in het nu.
Misschien komt er als ik ook bovenblokjes heb een deel 2, maar dat weet ik nog niet, sorry dat dit een heel lang artikel is, maar ik heb er heel lang aan gewerkt.

xxx LoveBeautyFlow

Geen opmerkingen: