vrijdag 11 maart 2016

Examentips

Heey!
Zoals jullie waarschijnlijk wel weten komen de examens er binnenkort weer aan! Dit is een vermoeiende periode, want de examens zuigen letterlijk alle energie uit mij...

Vorig trimester hadden we ook examens en toen hadden we wiskunde, ik denk,de voorlaatste dag. En het was best wel moeilijk, maar dat heeft even niks met dit verhaal te maken. Het bestond uit twee delen en in het eerste deel ging het slecht en ik weet hoe het komt, maar op een bepaald moment lag ik letterlijk op mijn bank en ik was half aan het slapen, dit is dus niet goed en dat wil ik deze keer zeker vermijden!

Ik heb vandaag voot jullie wat tips voor tijdens de examens!

1. Last pauzes in!
Er zijn kinderen die serieus vier uur achter elkaar studeren, de helft daarvan vergeet je toch, dus neem gewoon pauzes en dan zal het leren veel beter gaan!

2. Ga vroeger slapen dan normaal.
Ga een halfuur tot een uur vroeger slapen dan normaal, zo voorkom je wat er mij dus is overkomen vorig trimester.

3. Lees voor het slapengaan de leerstof nog eens na!
Als je dit doet zul je de leerstof beter verwerken en zul je meer onthouden.

4. Doe ook nog leuke dingen en sluit je niet af van de wereld.
Er zijn veel mensen die alleen maar stressen en niet meer aan andere denken, tot diep in de nacht zitten te studeren en niet meer aan zichzelf denken. Als je dit herkent aan jezelf: het is niet erg, maar probeer erop te letten en weet dat de mensen rondom je ook examens hebben en niet alleen jij!

5. Luister muziek als je je dan beter kunt concentreren!
Als het helpt om muziek te luisteren, luister dan muziek, want het is gewoon beter als je een goede concentratie hebt!

6. Doe je hobby's nog steeds in de examens! De meeste gaan bijvoorbeeld niet meer naar dansen af weet ik veel wat omdat ze moeten studeren, maar dit is niet waar, je moet je hobby's nog WEL doen, dan heb je ontspanning en dan sluiy je je niet af van de wereld ggewoon omdat je moet studeren!

Okee dit waren de tips, misschien niet zoveel, maar ja... Als het me lukt zal ik ook nog een testje maken met "wat voor een examen type ben jij?"
Laat even weten in de reacties of jullie dat willen!
Xx

Geen opmerkingen: